A fiók mélyéről

2012.05.10. 17:15

 

 Amikor még kicsik voltak...


Nanuk jön, beöltözve, dobozba (wall-e) feje tetején egy kosár, csendben. megijedtem. mondom neki
- Hú de megijesztettél.
- Nem vajok szörny. Robot vajok.

Hétfőn volt takarítás, Nanuk csütörtökön elcsúszott a padlón:
-Jaj, majdnem elesztem. Valaki felmoszott.

Legózik:
Erősz robot vajok
követem a nyomokat és letyuffollak

Barkát most nagyon izgatja, hogy mikor lesz öt éves. naponta többször  megkérdezi.
Mikor lesz a szülinapom?
Majd tavasz végén, nyár elején. most tél van, ha ennek az évszaknak vége, lesz tavasz, és mikor a tavasznak majdnem vége, akkor lesz a szülinapod. meg az enyém is.
(boldogan, meglepődve) TE IS ÖT ÉVES LESZEL?


Mesét akarnak nézni, ez örök veszekedésforrás, mert általában mást-mást akarnak nézni.
mondom Barkának: találjátok ki közösen, hogy mit nézzetek, mert tudod mi van, ha Nnanuk is mást akar nézni, meg te is?
Igen. Vita!
 
Tarhonyát főztem, és mivel Barka egész vacsora alatt kijavítja öccsét ha valamit rosszul mond, neki is szóltam, ő sem mond mindent jól, merthogy a tarhonya nem tarGonya, ahogy ő hívja. 
Hanem mi?
Tarhonya.
Nem, mert franciául targonya és én jól mondom!

Rajzolnak, kaptunk egy csomó lapot, aminek az egyik oldalára már nyomtatva van, de a másik üres. Nanuknak nem jó, mert: túl betűsz!

Barka, ne hisztizz! Nem hisztizek, RIKÁCSOLOK!

Nanuk issza a joghurtitalt: Ilyet nem esznek a szúnyogok.

Nanuk állandósult jelzője a "kis".
Miért hoztad ki ezt a kisz moszógépet?
Nézz ide a kisz szemeddel!
Nézhetünk kisz meszét?
Hol a kisz papucom?
és így tovább...

Büszkén jött: anyum, meglocoltam a hirágot a fütyimmel! 

Anyum, kérem már az ennimet!
De még forró, várni kell
Nem! Én egy forró ember vagyok!

Nanuk a szódásszifonnal játszik (én nem láttam, csak hallottam, hogy csak megy a víz, már vagy a harmadik pohárral engedi valaki). Gyerekek, ne játsszatok a vízzel!
Nanuk: cak egy gyerek volt!

Barkus 
dörögdinnye
spanyarul beszél
fót szogadok
iszom egy portyot
leszüneteltem a paradicsomot
felhosszítottam a válladnak a kenőjét - kitekerte az izzadásgátló zselét

Nanuk
ne ékelj! - ne énekelj
hagyá pékén

Mákos gubát csináltam, Nanuk meg rákattant a kristálycukorra. Mondtam neki, hogy ne egye a cukrot, édes a mákos guba is, mire ő: nem akarom a fekete cukrot, a fehér cukrot akarom!

Barka és Nanuk birkóznak, Barkus jól megszorongatta Nanukot. Erre Nanuk:
Letörted a fejemet! 
Nem is!
De igen! Szólok apának, hogy mérges legyen!

Nanuk fényképezőgépet akar csinálni (papírból vágjam ki, ő megrajzolja). Kivágom, mondom itt van: pinalat (épp rajzol) nem jó, ez nem fényképező, ez homokvár!


Fürdés, Barka kérdezi: Ha nem vagy itthon, ki a főnök?
Attila - mondom.
Barka: És ha ő sincs, és Aurél sincs (Órél) véletlenül pont itt?
Én: Hát olyan nem nagyon van...
Barka: De ha van?
Én: Arra vagy kíváncsi, hogy kettőtök közül Nanuk vagy te vagy-e a főnök?
Barka: Igen!
Én: Nanuk.
Barka (kiakad): NEM, NEM!
Én: De hát a fiúk szoktak inkább főnökök lenni...
Nanuk: én lány vajok!!!!

Nanuk furulyázik, vagyis oltári erősen belefúj, mint egy sípba. Mondom neki, hogy menjen ki valahova ahol nem zavar senkit, mert ez így túl hangos, vagy fújja halkabban.
Nanuk: Legyél büszke rám! Furulyázok!

Ücsörög a forgószéken, néz ki az ablakon, forgatja magát:
Hálistennek remekül vajok.

Egyik pénteken E. vigyázott rájuk. E. valamit mondott, mire Nanuk: ez így van, barátom.

E-nek mondták: Te is fiatal vagy, mint mi. E: MIért? Mert lapos vagy mint mi.

Megint az a téma, hogy ki mekkora, és ki nagyobb. Nanuk: Barkusz nagyobb. De Órél még nagyobb. Mire Barka: De ha Órél nyakába ülök, én vagyok a legnagyobb!!

Nanuk öklendezik, kérdezem mi baja, mutatja, hogy valami van a szájában - volt, egy kutyaszőr. Kiszedtem, mutatom neki, hogy a Jeti szőre volt. Jó. De ne tegyük vissza.

Nanuk reggel ábrándos kedvében van: Én voltam az elveszett hangulat...
Várjuk a folytatást: és aztán mi lett?
Nanuk: ebédidő zenekar lett.

Kiborult a kakaó reggel az asztalon. Kérdezem Nanuktól, hogy te borítottad ki? Neeeem. A kakaó magától borult ki....

Hűvös volt reggel, Barka fázott. Nem szeretem a hideget, téliszonyom van!
 
 Nanuk lerajzolt engem (lásd csatolmány). Barkának mutatom, milyen ügyes már a Nanuk is, ott a kép, nézze meg. Barka nézi: De hát ez nem is hasonlít rád. Ez inkább egy krumpli.

 

 
 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fagyis.blog.hu/api/trackback/id/tr64500682

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása